جزئیات برنامه برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

برنامه پیشنهادی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.
به گزارش فارس متن کامل برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی از سوی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به شرح زیر است:
پیشگفتار:
هدایت دستگاه عظیم و پیچیده­ «آموزش وپرورش» که دارای کارکرد زیربنایی در تمهید پیش­نیاز­های توسعه کشور، تقویت اقتدار و امنیت ملی، تولید سرمایه فرهنگی و ارتقاء سرمایه اجتماعی است، مستلزم ابتناء بر برنامه­های راهبردی و بلند مدت در برنامه­ریزی و بهره­مندی از روشهای علمی و توانایی­های پژوهشی گسترده در اجراست تا بدین ترتیب امکان هم­افزایی و ارتقاء کارایی و اثر بخشی این نهاد ارزشمند فراهم آید.
خوشبختانه به یمن تلاش­هایی که در طول سالیان گذشته به عمل آمده است، اسناد راهبردی متعددی تدوین شده و به تصویب مراجع مختلف رسیده است که به پشتوانه آنها می­توان برنامه­های میان مدت و کوتاه مدت همسو با سیاست­های کلان توسعه و چشم­انداز­های پیش­بینی شده را طراحی کرد و به اجرا گذارد.
از سوی دیگر در دستگاهی که ویژگی بارز آن دیربازدهی نتایج سیاست ها و برنامه هاست ، باید در عین قدر دانستن فرصت­ها و استفاده صحیح از آنها، به گونه­ای حرکت کرد که در سایه اقدامات مشخص و دستاورد­های مشهود، سرمایه اعتماد مردم و فرهنگیان نسبت به کفایت و لیاقت مدیریت دستگاه خدشه­دار نشود.زیرا دلبستگی و تاکید بیش از حد بر دستاوردهای ملموس و آنی در صورت شتابزدگی در اجرای برنامه­ها و انصراف از طی فرآیند­های عقلانی تصمیم سازی، تصمیم­گیری و اجرا می­تواند علاوه بر زیر سوال بردن برنامه­های تدوین شده، به نتایجی تهدیدآمیز و خسارت­بار منجر گردد. همچنان که در گذشته و بخصوص در اجرای مواردی از سند تحول بنیادین چنین شده است. نتیجه اینکه باید دوراندیشانه و هوشمندانه در مرز پرهیز از اتلاف «فرصت­ها» و «شتابزدگی» حرکت کرد.
بر اساس این رویکرد، برنامه تقدیمی اینجانب به مجلس شورای اسلامی، اولا مبتنی بر مجموعه اسناد بالادستی مصوب در زمینه تعلیم و تربیت و بویژه سیاست­های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور است،ثانیاً این برنامه برباورها (انگاره­های) اینجانب نسبت به تعلیم و تربیت استوار است که در سطور ذیل به آنها اشاره خواهد شدو ثالثاً برنامه پیشنهادی می­تواند به عنوان برنامه تعالی و توسعه نظام تعلیم وتربیت در افق ۱۴۰۴ (سال پایانی اجرای سند چشم انداز) محسوب گردد در عین اینکه در مقاطع زمانی ۱۴۰۰ (سال پایانی اجرای برنامه ششم ) و ۱۳۹۶ (سال پایانی خدمت دولت یازدهم ) خروجی­هایی متناسب با بازه زمانی طی شده خواهد داشت.
بدیهی است که در صورت توفیق کسب رای اعتماد نمایندگان محترم ملت، بی درنگ اقدامات خود را برای ساماندهی امور جاری و موضوعاتی از قبیل نیروی انسانی، برنامه­های آموزشی و درسی، مشکلات و معضلات مالی و نظائر آنها آغاز و تلاش خواهم کرد که فرهنگیان گرانقدر و اولیاء ارجمند دانش آموزان با کمترین دغدغه کار تعلیم وتعلم فرزندان میهن عزیزمان را دنبال کنند.
امید است با یاری حق­تعالی و به مدد حضور نیروهای فهیم و فکور آموزش و پرورش و حمایت­ های آینده اندیشانه و همه جانبه مجموعه عوامل سهیم و موثر مانند مجلس شورای اسلامی و سایر نهاد­های سیاستگزاری و دستگاه­ های اجرایی ذیربط و تشکل های مدنی و خانواده­ ها، و نیز نخبگان دانشگاهی و حوزوی و کارشناسان تعلیم و تربیت و اصحاب رسانه ­ها، اجرای این برنامه با توفیق قرین باشد و به حول و قوه الهی در پرتو سیاست ­ها، برنامه­­ ها و روش های نوین تعلیم و تربیت، نسل آینده ساز کشور به گونه­ ای پرورش یابد که با شکوفایی همه جانبه استعدادهایش، بتواند به عنوان شهروندی کارآمد در مدار ایمان، عقلانیت و خلاقیت، حیات طیبه را در همه ابعاد وجود خویش تجربه کند. (بمنه و کرمه)
بخش یکم- باورها (انگاره­ها)
آموزش و پرورش مهمترین منبع مولد سرمایه فرهنگی و ارتقاء سرمایه اجتماعی و زمینه ­ساز توسعه همه­ جانبه و پایدار است.
تعالی و توسعه آموزش و پرورش جز در سایه مساعی همه­ جانبه مردم و حاکمیت و تقسیم کار­ملی محقق نخواهد شد.
شان اصلی حاکمیت در آموزش و پرورش، سیاستگزاری، برنامه­ ریزی و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات، آموزشی و پرورشی به مردم است.
آموزش و پرورش حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم است و باید از این نظر به عنوان یک نهاد مدنی مبتنی بر ساز­و­کار­های مشارکت جویانه و مردم سالارانه انگاشته شود.
معلم تعیین کننده حد کیفیت و تعالی در آموزش و پرورش است و باید از شایستگی­ های اخلاقی و حرفه­ ای لازم برخوردار باشد.
تامین انگیزه مندی و شرایط مناسب و رضایت شغلی معلمان مهم­ترین شاخص های موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش است.
آموزش و پرورش در تعیین رفتار­های فردی و تربیت شهروندی دانش آموزان نقش اساسی دارد.
تجربه یادگیری در هر زمینه ­ای اساساً باید بار تربیتی داشته باشد تا رخدادی در فرآیند اجتماعی شدن دانش آموزان به شمار آید.
آموزش و پرورش باید برای شناخت و شکوفایی هرچه علمی تر استعداد­های ویژه دانش آموزان برنامه­ ریزی کند.
۱۰- حضور دانش ­آموزان در مدرسه به عنوان یک تجربه لذت ­بخش شرط تحقق یادگیری ماندگار است.
۱۱- آموزش و پرورش نیازمند اصلاح برنامه ­ها و نوسازی فرآیند­ها بر مبنای آموزه­ه ای اسلامی و دستاورد­های علمی و فناورانه است.
۱۲- اقتصاد آموزش و پرورش نیازمند نظریه پردازی و تدوین مدل های جدید و کارآمد علمی است.
بخش دوم- راهبردها:
تمرکز بر اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با توجه به زیر­نظام ها و مبتنی بر سه برنامه جامع دوره ابتدایی، دوره متوسطه (اول و دوم) و آموزشهای فنی و حرفه­ ای و مهارت­ آموزی.
توجه متوازن به ساحت­ های شش­گانه تربیت (ذکر شده در سند تحول بنیادین) در مجموعه برنامه­ ها و اقدامات مورد نظر.
تربیت و به سازی سرمایه انسانی با محوریت دانشگاه­ های فرهنگیان و شهید رجائی و استفاده از سایر دانشگاه­ ها و نهادهای ذیصلاح به عنوان مکمل.
مشارکت گسترده و موثر معلمان و خانواده­ ها در تنظیم برنامه­ های مختلف با استفاده از ابزار­های نوین ارتباطی و اطلاعاتی.
چابک سازی تشکیلات و اصلاح فرآیندها و توسعه همزمان اختیارات و مسئولیت­ های مدیران صف و مدیران مدارس.
توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت­ های برابر با تاکید بر مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته.
ایجاد همسویی و هم­افزایی تعلیم و تربیت غیر رسمی با آموزش و پرورش بویژه در جهت توسعه فرهنگی و مقابله با آسیب ­ها و ناهنجاری های اجتماعی.
مدیریت و سیاستگذاری در همه سطوح بر اساس یافته ­های پژوهشی.
ایجاد تحول در اقتصاد آموزش و پرورش با بهره ­گیری بهینه از قابلیت ­ها و منابع ملی در جهت توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت.
۱۰- تقویت انگیزه­ های حرفه­ ای معلمان و مدیران با تاکید بر حرمت، حقوق، منزلت اجتماعی، توانمند سازی و ارتقاء وضعیت معیشتی آنان و تلاش برای رفع تبعیض در نظام پرداخت­ های دولتی.
۱۱- پاسداشت سرمایه های نمادین و بزرگداشت مفاخر تعلیم و تربیت کشور و تکریم بازنشستگان و تلاش برای ارتقاء منزلت و معیشت ایشان به عنوان پیشکسوتان تعلیم و تربیت.
رصد تحولات و مطالبات جهانی در باب تعلیم و تربیت و تطبیق برنامه­ ها و نیاز­های زیستن در عصر اطلاعات و ارتباطات در چارچوب استلزامات تعلیم وتربیت اسلامی.
بالا بردن سطح دانش، مهارت و رفتار دانش آموزان نسبت به پدیده های زیست محیطی و مسائل توسعه پایدار
توسعه تعاملات و مبادلات بین­ المللی بویژه با جهان اسلام.
توسعه نظام­ مند دوره پیش دبستانی با همکاری نهاد­های اجتماعی و مشارکت خانواده­ ها.
بخش سوم- برنامه­ها:
اول- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
۱-۱- استمرار گفتمان تحول در آموزش و پرورش با تشکیل شورایی از صاحب نظران آموزش و پرورش به منظور بررسی محتوایی ” سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ” و “سند برنامه درسی ملی ” و ارزیابی اقدامات انجام شده.
دوم- مدیریت و رهبری آموزشی
۲-۱- باز مهندسی نظام مدیریت آموزش و پرورش با رویکرد شایسته سالاری و تمرکز زدایی
۲-۲- تاکید بر تقویت آموزش کیفی و اثر بخش مدیران مدارس به عنوان موثرترین حلقه نیروی انسانی در فرآیند تعلیم و تربیت با رویکرد مساله محور برای ارتقاء سطح دانش حرفه­ای، بینش و مهارت­های آموزشی و تربیتی آنان جهت ایفای نقش رهبری آموزشی و تربیتی
۲-۳- طراحی نظام بهره­گیری هدفمند و مداوم از تجارب صاحب نظران اعم از فرهنگیان، استادان و بازنشستگان در جهت افزایش کارایی درونی و بیرونی و اثر بخشی نظام آموزشی
۲-۴- واگذاری تدریجی اختیارات متناسب با ظرفیت­ها و مقتضیات به مدارس به عنوان اصلی­ترین کانون تعلیم و تربیت و ارتقاء جایگاه و نقش آن در توسعه جامعه محلی
۲-۵- طراحی نظام واگذاری اختیارات اداری و اجرایی در راستای کاهش تمرکز با تاکید بر تقویت نقش شورای آموزش و پرورش استانها، مناطق و مدارس متناسب با مقتضیات آموزشی و افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه (شورای معلمان، شورای دانش آموزی)
۲-۶- جلب مشارکت نهادهای محلی و منطقه­ای در تعیین سیاستهای اجرایی به منظور ارائه خدمات آموزشی
۲-۷- تقویت فرهنگ خودباوری و مسئولیت­پذیری در استان و منطقه متناسب با ویژگی­های سازمان یادگیرنده
سوم- اصلاح و تقویت منابع انسانی
۳-۱- فراهم آوردن زمینه دسترسی معلمان به تجارب خلاق و سازنده در ایران و جهان با استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی
۳-۲- اصلاح نظام پرداخت بر اساس شایستگی­ها و صلاحیت­های حرفه­ای معلمان و مدیران متناسب با ویژگی­های شغلی ایشان
۳-۳- طراحی و اجرای نظام معیشتی و رفاهی ویژه فرهنگیان جهت تامین امنیت و منزلت شغلی آنان
۳-۴- ساماندهی و به­کارگیری بهینه منابع انسانی با هدف افزایش اثربخشی نظام تعلیم و تربیت
۳-۵- ارتقای دانش و مهارت حرفه­ای معلمان از طریق اقدام پژوهشی و دوره های کوتاه مدت
۳-۶- تقویت مرجعیت و منزلت فرهنگی و اجتماعی معلمان و حفظ و توسعه سرمایه اجتماعی آنان با اتکاء به ظرفیت­های درون و بیرون آموزش و پرورش
چهارم- منابع مالی
۴-۱- افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور و مدیریت بهینه بر مصرف منابع از طریق افزایش بهره وری
۴-۲- کسب منابع جدید از طریق ایجاد فرصت ها و ظرفیت های متنوع
۴-۳- افزایش سهم بخش غیر دولتی در منابع آموزش و پرورش با گسترش و تقویت شوراهای استان و مناطق و توسعه و تقویت مدارس غیر دولتی
۴-۴- طراحی سازوکارهای فرهنگی و حقوقی استفاده از معافیت­های مالیاتی، عوارض خاص آموزش و پرورش، موقوفات و نظائر آن
۴-۵- ارتقاء مستمر سطح مشارکت خیرین مدرسه ساز و بسط فرهنگ نیکوکاری و تعاون در سایر مولفه های تعلیم و تربیت با الهام از آموزه­های دینی برای بهبود کیفیت تعلیم و تربیت
پنجم- برنامه درسی
۵-۱- تعمیق و اعتلای تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان با تاکید برانس با قرآن و مکتب اهل بیت با رویکرد فطری جهت پرورش حس مذهبی و تعالی هویت دینی و مقابله با آسیب­ها و آفت­های تربیتی و اخلاقی با همکاری حوزه­های علمیه و مراکز دینی
۵-۲- واگذاری اختیارات برنامه­ریزی درسی به استان­ها به تناسب ظرفیت­ها و توانایی­ها و ایجاد شبکه مدیریت دانش به منظور تسهیل تبادل تجربیات و حمایت از نوآوری­ها در سطح استان، منطقه و مدرسه
۵-۳- توسعه مشارکت نخبگان، صاحب نظران در انجام امور مربوط به تولید، چاپ و توزیع مواد و منابع آموزشی در چارچوب سیاست­های آموزش و پرورش با تاکید بر سیاست تولید بسته­های آموزشی و سیاست چند تالیفی کتاب­های درسی
۵-۴- کاستن از حجم و تعدد دروس برای ارتقای کیفیت یادگیری با اتخاذ رویکرد در هم تنیده (تلفیقی) در طراحی برنامه­های درسی
۵-۶- ایجاد انعطاف در برنامه­های درسی از طریق اجرای الگوی برنامه درسی سه وجهی الزامی (تجویزی)، انتخابی (نیمه تجویزی)، اختیاری (غیر تجویزی) وفق مبانی نظری سند تحول در این زمینه
۵-۷- تدوین طرح تاسیس ” سازمان ملی سنجش آموزش ” مبتنی بر ضرورت پایش دقیق و نظام­مند مولفه های کلیدی تعلیم و تربیت در مدرسه و تصویب آن توسط مراجع ذیصلاح
۵-۸- ارتقای جایگاه و کیفیت عملکرد دانش آموختگان علوم انسانی در نظام آموزشی با ایجاد جاذبه­های لازم و افزایش انگیزه در جهت جذب دانش­آموزان مستعد و سرمایه گذاری برای بهبود کیفیت آموزش در شاخه علوم انسانی
ششم- فعالیت­های پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی
۶-۱- بازبینی و باز تعریف ساختار، محتوا و فعالیت­های پرورشی و تشکیلات مرتبط با آن و ارزیابی اجرای قانون احیاء معاونت پرورشی با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به منظور توسعه و تقویت کارکرد پرورشی نظام آموزش و پرورش در ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت
۶-۲- استفاده مطلوب از ظرفیت­های قانونی سازمان دانش آموزی در جهت توسعه مشارکت فعال دانش­آموزان برای انجام فعالیتهای پرورشی و به کارگیری ظرفیت­ها و امکانات سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی، سمن­ها و نهاد­های فرهنگی در این زمینه
۶-۳- توسعه و تقویت فعالیتهای تشکلهای دانش­آموزی (بسیج دانش­آموزی، اتحادیه انجمن­های اسلامی دانش­آموزان، پیشتازان و فرزانگان، شوراها و مجلس دانش­آموزی، …) به منظور رشد هویت دینی، ملی و اجتماعی دانش­آموزان و کسب شایستگی ها و مهارتهای شهروندی
۶-۴- تقویت و تعمیم برنامه­های ورزش همگانی در سطح مدارس و هماهنگی با سایر تشکلها و نهاد­های اجتماعی برای افزایش بهره­وری برنامه­های ورزشی
۶-۵- مشارکت در عرصه ورزش قهرمانی کشور در رده سنی زیر ۱۸ سال
۶-۶- استقرار نظام فراگیر مشاوره و راهنمایی اعم از تحصیلی، شغلی، روانی و اجتماعی برای دانش­آموزان و خانواده­ها با استفاده از مشاوران، معلمان و مربیان و بهره گیری از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد
۶-۷- کمک به افزایش مهارتهای هنری و خلاقیت فکری دانش­آموزان با استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنامه­های فرهنگی و هنری مدارس
هفتم- تربیت فنی و حرفه­ای
۷-۱- تاکید بر یادگیری مهارت­های فناوری و کارآفرینی در آموزش عمومی متناسب با آمایش منطقه­ای و توانایی­ها و نیازهای سنی دانش­آموزان وپایه­های تحصیلی مختلف جهت توسعه شایستگی حرفه­ای و اقتصادی دانش­آموزان
۷-۲- طراحی نظام جذب، نگهداشت و ارتقاء هنر­آموزان و نیروی انسانی مورد نیاز در این زمینه با توجه به ویژگی­های این آموزشها
۷-۳- مشارکت در طراحی و تدوین برنامه کلان توسعه آموزش­های فنی و حرفه­ای با توجه به سیاستهای کلی اشتغال
۷-۴- ایجاد تنوع در منابع مالی و استفاده بهینه از ظرفیت و امکانات بخش دولتی و غیر دولتی برای توسعه آموزش­های فنی و حرفه­ای و افزایش کیفیت آنها
۷-۵- افزایش کارایی بیرونی و اثر بخشی آموزشهای فنی و حرفه­ای برای پاسخگویی به نیاز بازار کار و اشتغال مولد
هشتم- مشارکتهای مردمی
۸-۱- اجرای کامل مصوبات قانون مدارس غیر دولتی با تاکید بر ایجاد صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیر دولتی
۸-۲- بازنگری قوانین و مقررات مربوط به مدارس غیر دولتی با رویکرد پشتیبانی از مؤسسان و سرمایه­گذاران مدارس و به کارگیری ظرفیت­ها و امکانات بخش عمومی و تعاونی­ها در توسعه مدارس غیر دولتی
۸-۳- بازتعریف نقش انجمن­های اولیاء و مربیان به منظور افزایش میزان مشارکت خانواده­ها در
فعالیت­های آموزشی و تربیتی مدرسه.
نهم- گروههای آموزشی خاص
۹-۱- توسعه فرصتهای دسترسی به آموزشهای با کیفیت مطلوب به منظور توانمندسازی متربیان ساکن در مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، عشایر کوچرو و مناطق دو زبانه
۹-۲- توسعه فرصتهای دسترسی به آموزش های با کیفیت مطلوب برای دانش­آموزان دارای نیازهای ویژه (استعدادهای درخشان و استثنائی) از طریق بازنگری عملکرد آموزش و پرورش در این عرصه
دهم- نهادهای صنفی و مدنی
۱۰-۱- گسترش ارتباط و تعامل با تشکل های صنفی فرهنگیان و نهادهای مدنی و انجمن­های علمی فرهنگیان و تقویت نقش و جایگاه آنها در فرآیند تصمیم­سازی و انتقال مطالبات، انتظارات و ایده­های فرهنگیان به مدیریت آموزش و پرورش
۱۰-۲- تدوین طرح تشکیل سازمان نظام معلمی برای ارتقای منزلت حرفه­ای فرهنگیان و واگذاری بخشی از مسئولیتهای غیر حاکمیتی آموزش و پرورش به آن
یازدهم- فضای آموزشی
۱۱-۱- طراحی و ساخت فضا­های آموزشی متناسب با مقتضیات و الزامات برنامه درسی، تحولات بافت جمعیتی، اصول شهرسازی و معماری و شرایط اقلیمی با تاکید بر استفاده از فناوری نوین ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی با رعایت الگوی معماری اسلامی – ایرانی
۱۱-۲- ایمن سازی فضاهای آموزشی
دوازدهم: فناوری اطلاعات
۱۲-۱- بازنگری در اقدامات انجام شده در زمینه بهره­برداری از فناوری­های نوین آموزشی و ساماندهی آنها در جهت افزایش اثربخشی فرآیند یاددهی – یادگیری
۱۲-۲- طراحی و تاسیس شبکه ملی ” تدبیر و تعالی تعلیم و تربیت ” با هدف تقویت بنیه کارشناسی آموزش و پرورش، با عضویت استادان و کارشناسان ارشد تعلیم وتربیت و رشته­های مرتبط ( مجمع مشاوران مجازی ) از طریق استفاده از ظرفیت فناوری­های جدید
سیزدهم: سایر اقدامات
۱۳-۱- تدوین طرح جامع توسعه روابط و همکاری­های بین­الملل آموزش و پرورش وپیش بینی ساختار تشکیلاتی متناسب با آن
۱۳-۲- استقرار نظام خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش و حمایت مادی و معنوی از مدیران، معلمان و دانش­آموزان خلاق و نوآور
۱۳-۳- اصلاح ساختار و برنامه­های نهضت سواد آموزی به منظور کاهش نارسایی­های فعلی و دستیابی به هدف کلی محو بی­سوادی
۱۳-۴- ساماندهی مدارس خارج از کشور در جهت افزایش جاذبه و ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی این مدارس
۱۳-۵- تغییر جایگاه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه­ریزی آموزشی به نهادی مشرف بر کل دستگاه تعلیم و تربیت
بخش چهارم- فرازهای مهم اقدامات و برنامه­ها تا پایان دولت یازدهم
۱- همکاری با مجلس در خصوص احکام مرتبط با آموزش و پرورش در برنامه ششم به منظور حصول اطمینان از لحاظ شدن جایگاه کلیدی و زیربنایی تعلیم و تربیت در برنامه.
۲- سامان بخشیدن به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه و بنگاه­ های وابسته به آنها در جهت حفاظت از دارایی­ های فرهنگیان، مشارکت ایشان در نظارت بر عملکردها و بهره ­گیری از نخبگان اقتصادی در افزایش بازدهی این واحدها.
۳- جذب منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و سایر معوقات فرهنگیان در سال جاری و ارائه گزارش کامل آن به دولت و مجلس شورای اسلامی.
۴- تدوین و تصویب برنامه آموزش و پرورش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهد بین­ المللی کشور.
۵- تدوین و تصویب زیر نظام­ها و برنامه جامع سه­گانه ( ابتدایی، متوسطه(اول و دوم)، فنی و حرفه ­ای و مهارتی ) و بازبینی نقشه راه سند تحول بنیادین بر آن اساس.
۶- تدوین و ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی ایران.
۷- تقویت ساختار پژوهشی آموزش و پرورش و رفع موانع اثربخشی آن.
۸- بازبینی رویه­های مدیریتی در نظام آموزش و پرورش و اصلاح آنها بر اساس معیارها و شاخص­های اسلامی و علمی مدیریتی
۹- طراحی سازوکارهای تخصصی برای بازبینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس استلزامات بخش سوم فصل هشتم آن.
۱۰- بررسی و ارائه راهکارهای ایجاد ظرفیت­ های قانونی به منظور افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان.
۱۱- رفع ابهام از برنامه هدایت تحصیلی در سال اول دوره دوم متوسطه و حل مشکلات و نارسایی­ های ناشی از اجرای آن در سال جاری.
۱۲- پیگیری افزایش سرانه­ های پرداختی به مدارس و تامین منابع برای پرداخت آنها در سال جاری.

درباره نویسنده

491مطلب نوشته است .

یک دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2019 اموراداری ( احکام، افزایش حقوق، بخشنامه ، خبر و استخدام آموزش و پرورش ). محفوظ است.
قدرت گرفته از وردپرس فارسی